Drömmar

Det finns ju många olika betydelser för drömmar. Det kan ju både vara drömmar man drömmer på natten, dagdrömmar eller drömmar om framtiden, men eftersom jag ska skriva ett inlägg om min framtid en annan dag så tänkte jag skriva lite om drömmar man drömmer på natten och dagen.

Jag gillar att drömma. Det är det roliga med att gå och lägga sig, att drömma. I drömmar kan allt man drömmer om gå i uppfyllelse. Jag brukar även drömma sanndrömmar ibland, eftersom mycket som jag drömmer går i uppfyllelse. Jag är nog rätt bra på att tyda mina drömmar eftersom jag vet vad som kommer hända i framtiden av en del drömmar. Det är klart jag kan ju aldrig vara säker, men ändå.
Jag är inte alltid mig själv när jag drömmer, det är rätt intressant faktiskt förutom när det är en mardröm.
Jag älskar verkligen att drömma! Jag älskar verkligheten i drömmar som inte är verklig.

Jag hatar att drömma mardrömmar. De oteckaste mardrömmarna är typ när en psykopat förföljer en eller när man drömmer att någon jag tycker väldigt mycket om (eller älskar) dör. Det är så sorgligt. Särskillt när personen i fråga dör mitt framför ögonen på en.

Jag brukar ofta drömma om godis, det är roligt att drömma om godis. Annars brukar det vara mystiska saker, ibland platser jag aldrig har varit på eller personer jag aldrig träffat. Fast oftast har jag träffat alla som jag drömmer om. Eller åtminstonde hört talas om, en del är ju lite svårt att träffa.

Om jag ska skriva något bra om dagdrömmar då så är det väl att man har kontroll över det man drömmer, man kan bestämma vad drömmen ska handla om, att den inte ska vara oteck och hur den ska sluta. Jag dagdrömmer inte så ofta, det är klart det kan hända om jag har riktigt tråkigt, men inte så ofta annars.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att jag älskar att drömma! Det är så underbart! En annan verklighet liksom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0