Kärlek

För mig är kärlek något viktigt. Det tror jag förästen att det är för alla. Alla behöver ju kärlek på ett eller annat sätt för att överleva. Det är nog den viktigaste kännslan som finns tror jag.

Det finns så otroligt många typer av kärlek. Kärlek till familj och släkt, vänner, husdjur, naturen, världen, musiken, någon man gillar. Ja, listan kan bli hur lång som helst. Kärlek är något mycket vackert. Fast jag tror den kan vara smärtsam också.

Själva ordet kärlek är ändå rätt konstigt i Svenska språket tycker jag. Om man delar upp ordet kärlek så blir det ju kär och lek. Alltså en kär lek. Ja, det är ju fortfarande ett vackert ord. Fast jag föredrar mer det engelska ordet för kärlek som är "Love" för er som inte visste det.

Jag undrar om det är så i livet att man verkligen kan bli riktigt förälskad i någon mer än en gång. Jag tror att man kan bli kär väldigt många gånger. Fast jag vet inte om man verkligen kan älska någon mer än sig själv flera gånger. Det är svårt det där.

"All You Need Is Love" är en sjukt bra låt av The Beatles. Alla behöver ju kärlek det är ju sant. En annan bra låt om kärlek är "Love" av John Lennon. Det finns så sjukt mycket bra låtar om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0