Längesedan, igen....

Hej!
Nu var det ett tag sen igen, men det är bara för att det är så tråkigt att skriva blogg när det är så få som läser min blogg. I alla fall jag måste nog skriva för det är rätt bra att skriva om inte annat öva på språket. Det kan alltid vara bra. Just nu sitter jag och försöker jobba med lite Engelska-uppgifter vilket går sådär. Rätt drygt faktiskt. Imorgon är det friidrottstävling. Jag ska vara med på 60m 200m och Längd. Är sjukt nervös för 60 och 200, men ändå inte lika nervös som jag var för skol-sm i December. Jag drömde i natt att det var VM jag skulle vara med och då var jag jättenervös i drömmen och helt förtvivlad, sedan kom jag på att det bara var DM och då blev jag lugn igen. Har börjat dröma sanndrömmar förövrigt på sistonde. Till exempel i Måndags natt så drömde jag att min sånglärare skulle säga att jag skulle öva på den mittersta versen i låten "The Sound Of Music". Och det sa hon sedan på Tisdagen då jag hade sånglektion. Rätt kul faktiskt. Jag tror allvarligt att det kan vara så att om man inte har ett sinne som funkar helt så tror jag att det kan vara så att det ersätts med andra talanger. Fast mycket kan ju bara vara slum också. Idéomotoriska saker som ens undermedvetna vet eller kännr på sig. Det där är riktigt intressant tycker jag. Till exempel när man spelar anden i glaset så säger folk att det som flyttar glaset igentligen är spelarna som gör det omedvetet. Alltså man håller ju fingret på glaset och om man tänkr på någon speciell person eller så så brukar det bli det som blir svaret. Det är därför det är bättre att köra många för då finns det mer undermedvetna tankar med i spelet. Det där är sjukt intressant igentligen, hur man kan tänka på något spciellt och sen ändå inte. Det här blir väldigt luddigt känner jag, haha. Jaja, i alla fall drömar och sådant och undermedveetna grejer är intresanta, helt klart!
     Nu har man redan haft en timmes Engelska och nu ska jag ha en timme till, usch vad drygt! Sedan är det dubbelpass i Svenska, men det gör inte så mycket för vi ska se på film. Hoppas bara att det är någon bra film. Sedan har de andra proskektarbete och slutar därmed fyra, men det har inte jag så jag får åka hem! Shit vad gött! Jaja, jag får det ju i trean sen så ska väl inte vara för skadeglad eller vad man säger. Näe, det är dumt att vara skadeglad över huvud taget faktiskt. Fast det kan vara bara pyttepytte lite kul ibland. Nej, man kan väl inte säga att det är skadeglädje för att jag slipper den lektionen nu, jag kan bara säga att det är väldigt skönt att sluta så man kan komma hem och ta det lugnt sen. Måste ju ladda inför morgondagen. Om man säger så här, jag skulle nog hellre stå på en scen och sjunga för några tusen personer än att springa och hoppa längd.
     Nu har jag väl inget mer att skriva just nu, så hejdå och på återskrivande! :)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hmm, intressant inlägg! Var kul att läsa

2011-02-06 @ 13:04:45
URL: http://wellemanchibli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0