Ståligt nylonigt svenskaprov

Hej!
Igår var det en jättebra dag! För det första fick jag sovmorgon. Sedan så fick jag och alla andra i klassen lov av engelskaläraren att lämna in frågorna till "The Giver" på måndag istället. Jag blev så glad. Sedan på Svenskan så fick jag reda på att Svenskaprovet tydligen var nästa Fredag. Jag blev så otroligt glad så att det inte är riktigt klokt! När jag kom hem igår tog jag det mest lugnt och pluggade lite. Tittade ovanligt mycket på Let's dance igår också. Det har blivit så på sissta tiden att jag liksom inte har orkat sitta och titta på TV. Fast igår blev det rätt så mycket TV-tittande. Sen pratade jag lite i tele<3.
Idag så gick jag upp rätt tidigt, redan klockan 11.20, tidigt för att vara helg. Nej, men det är bra att gå upp så att man kan få lite gjort. Nu har jag redan läst massvis sidor med punkt och snart blir det nog att plugga Engelska min engelskalärare är otrolig han gav oss en till lexa igår. Så nu har jag två två engelska-lexor tills på måndag, sånglexa och Svenskaprov tills på nästa Fredag. När jag tänker efter så kanske det vore bäst att börja skriva på danshistorie-provet snart också. Igår fick vi tillbaka våra musikal-artiklar på svenskan som vi skrev i höstas. Jag fick VG, det var jättekul! Det är alltid kul när man får höga betyg. Förövrigt så är det bara 9 dagar kvar tills jag fyller 18 tänkt det! 9 dagar bara.
Jag måste säga att jag verkligen älskar ljudet från en nystämd gtarr. Jag stämde en stålsträngad gitarr jag fick låna i Tisdags. Det är mycket lättare att spela på stålsträngad än nylonsträngad faktiskt. Jag har dessutom börjat lära mig att spela med axelband så att man kan stå upp och spela. Det är kul. Jag skulle behöva tips om vad jag ska sjunga på musikcafét vi ska ha i skolan. Någon som har något förslag på en bra låt? Jag föredrar Engelska låtar, men Svenska går rätt bra också. Jag känner att jag verkligen har börjat utvecklas mer i både gitarrspelandet nu och i sången. Dock inte så mycket i piano, men det är svårt. Ändå så har piano ett lättare system än gitarr, när det gäller hur man ska höja och sänka toner och sådant. Jag har dessutom kommit på att jag är jättebra på F-klaven. Jag fattar jättesnabbt hur noterna ska sitta när jag satte in noter i till en låt på Sibelius i Torsdags. Är det förästen någon som kan förklara varför man ska sätta in kommatecken efter en sägelsesatts i svenskan?
Jag har kommit på att ost på kneckemackor är sjukt gott! Jag åt jättemånga kneckemackor med ost till frukost så sjukt gott. Jaa, vad ska man mer berätta hmmm...Nej, jag får nog ta och plugga lite snart. Så hejdå och på återskrivande! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0