Tråkig tävling....Och massa mer

Hej!
Sitter vid datorn och försöker att lära mig sångläxan tills imorgon, det går väl sådär.... Förut idag var jag och gymmade en stund vilket gick bra, det är ju bra att träna så. Gårdagens tävlingar var jobbiga. Jag trodde att jag skulle vara med på 60m som började klockan 11.15, men tydligen så hade inte min tränare anmält mig så då fick jag bara sitta där och vänta från klockan 10.00 till klockan halv två då det var dags att börja värma upp inför 200m. Det var så sjukt drygt. Inte gick det bra häller på varken 200m eller längd. Längden slutade dessutom tidigare än vad jag trodde att den skulle göra så då fick jag stå och vänta på assistenten jättelänge, drygt kan man lugnt säga. Väl hemma så åt jag en stor pizza, så sjukt gött! Sen var det melodifestivalen på TV. Låtarna var väl sådär.... Fast jag tycker nog i alla fall att "Something in your eyes" eller var den hette, var bäst. Den känndes mest schlager liksom. Förövrigt så är det jättejobbigt när man saknar någon och när man inte vet när man kommer att träffas igen.... Jag föråt mig nog på popcorn igår också tror jag förövrigt. Fast aja, man måste ju ha något till mello såklart, hade ju Toblerone hemma också. Nu är jag sjukt godissugen och jag är ju inte speciellt sugen på popcorn som är det enda godis jag har hemma. Hmmm...vad ska man hitta på. Inte kan jag baka något heller eftersom jag inte har något hemma.
Visst är det härligt när man får sådan där dille på vissa låtar just nu så är det "Give Me Some Truth" och "Oh Yoko" av John Lennon som jag har fått dille på eller vad man ska säga. Seriöst riktigt intressant med låttexter tycker jag. Låttexten på "Give Me Some Truth" är rätt kul faktiskt, haha. Riktigt bra kvalitet på sådana låtar med bra text. Jag kom på en ny låt igår kväll bara sådär, det är rätt intresant det där att man bara kan komma på en låt sådär, eller ja en refräng, men ändå så sjukt bra! Imorgon är det skridskor på gympan det är alltid kul, men kommer nog att få ont i fötterna eftersom jag nästan aldrig åker skridskor. Förra vintern åkte jag skridskor rätt så mycket så då blev man mer van vid att åka, bra motion i alla fall. Jag känner förövrigt att jag måste plugga ännu mer än vad jag redan gör. Jag har Eu-prov på Tisdag och nästa fredag har jag Svenska-prov och på fredag måste jag bli kvar med frågorna till boken "The Giver" + att jag har sångläxa. Vet inte hur jag ska hinna man måste ju hinna att ta det lugnt också. Fast om jag ska vara ärlig så tror jag att det finns de som har ännu mer plugg än vad jag har så jag ska väl inte klaga egentligen.
Jag har börjat skriva upp mina drömar nu för att det är så kul att se om de går i uppfyllelse. En del önskar man verkligen gjorde det. Jag har dessutom börjat skriva dikter i racerfart jag skriver hela tiden känns det som. Jag kanske har börjat känna min själ mer eller något. Det sa en kompis igår om att jag har börjat skriva djupare dikter att jag kanske hade börjat lära känna min själ mer. Det där med själ är väldigt intressant tycker jag, jag är nästan säker på att min själ måste vara blå som himlen. Man känner verkligen hur själen liksom svävar när det är blå himel ute. Det där med själens färg är också intresant, liksom alla har ju en eller flera färger då. Det är fint. Jag kom på igår att min låt "Om Du Känner Så" är blå. Låtar har så sjukt mycket olika färger också det är intresant att lyssna på en låt och fundera på vilken färg den har (om man inte ser det med en gång då). Det är intressant med färger. Dessutom så har jag lärt mig regnbågens alla färger utantill, haha den kunskapen kanske man kan få användning av, det vet man aldrig.
Snart börjar "Solsidan" också. Det är en höjdpunkt på Söndagar tycker jag. Det är alltid kul att få skratta lite. Nu har jag väl inte så mycket mer att skriva just nu, så hejdå och på återskrivande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0