Smart klänning

Hej!
Idag på matten kännde jag mig riktigt smart, räknade en massa tal vilket är väldigt ovanligt för att vara mig, haha. Sen var det prov i samhällskunskap och även där kännde jag mig sådär supersmart. Så sjukt gött! Sen hade jag sång vilket gick bra, jag fick en ny kunskap av sångläraren idag, det var att jag tydligen blundade när jag sjöng. Det måste tränas bort. Fast anledningen till att jag gör så är att jag går in i mig själv så mycket sa sångläraren i alla fall. På klassteatern började vi att läsa våra klassiska pjäser vi fått. Jag tyckte att det gick väldigt bra för att vara första gången jag läser just det manuset. Min lilla grupp har pjäsen "Lysistrate", jag ska spela Lysistrate. Det blir nog intressant tror jag. Vi får intre reda så mycket av pjäserna nu det är för att vi ska skapa oss en egen uppfattning av karaktärerna och miljöerna och sådant. Det kommer att bli kul. På Pir-teatern så spelade vi igenom lite scener, sen vart det att dra ner till klädfrådet och leta lite kläder inför musikcafét som klassen ska ha imorgon kväll och för pjäsen vi ska spela med Pir-teatern.
Hemma så har jag bara slappat och sedan tvättat, pappa kom hit idag för att hjälpa mig att tvätta. Man kan säga att det var en del tvätt nu efter en månad. Nej, jag klarar inte av att tvätta själv. Dels för att jag inte ser vad det står på lapparna på kläderna hur de ska tvättas och dels för att det är kusligt att gå ner i källaren i det andra huset där tvättstugan ligger. Ja, och nu sitter jag här och inte gör så mycket. Imorgon är det balett igen på dansen vilket ska bli rätt så kul faktiskt. Lär vara rätt så trött bara, men det får väl gå. Förästen en lite udda sak som hände idag var att den klänning som jag hittade i klädfrådet idag och bestämde att jag skulle ha imorgon, just en sådant klänning drömde jag om för flerar år sedan och nu hittade jag den! Shit vad konstigt. Precis den färgen, grönblå. Jag måste komma på vad det kan betyda, haha. Udda.
Jaja, nu har jag nog inte så mycket mer att skriva, så hejdå och på återskrivande! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0