Balett och Beatles

Hej!
Har varit i skolan och dansat balett idag. Det var kul faktiskt, intressant i alla fall. Fast jag gjorde nog en hel del fel, men aja det är bara att träna. Vi ska nog göra någon slags klasskoreografi till den klassiska musikalen "Förklädd gud" som vi ska ha senare i vår. Fast det blir mest kör och sådant så det är nog mer som en köruppstättning tror jag. Efter dansen så hade vi kör, då vi övade lite låtar till klassiska. Min favoritlåt är lätt "Ut i vår hage" den är så rolig att sjunga tycker jag! Sen var det gemu, inte lika kul faktiskt....Och nu sitter jag här hemma och ska snart packa för att åka till träningen.
     Seriöst jag kan verkligen få dille på en del låtar, jag kan bara inte sluta lyssna på dem så jag kan sitta och lyssna på till exempel "Yesterday" eller "A day in the life" jättemånga gånger på rad. Det är just det att en del toner är så vackra, det är helt sjukt. Hur kan man egentligen göra så otroligt bra låtar, eller åtminstonde intressanta. "A day in the life" är bra, men det finns många låtar som är bättre, fast den är väldigt intressant. Jag tycker att texter till låtar kan vara mycket intressant också. Hur man liksom har byggt upp låten och allt det där. Jag kom på nu att "Hey Jude" med The Beatles är väldigt bra också (bara för att jag lyssnar på den just nu, haha). Erik Grönvall har gjort en jättebra cover på just den låten förövrigt tycker jag. Nog bästa covern på en Beatles-låt som har gjorts tycker jag. Jag har även kommit på att Malena Ernman är rätt bra. Fast det kan bero på att jag har sångläxa på en låt som hon sjunger. Tyvärr så är det en väldigt svår låt, men det är klart det är alltid bra med utmaningar! Det är en extra utmaning när man ska sjunga på Svenska. Jag är bättre på att sjunga på Engelska det är liksom lättare att forma orden. "All You Need Is Love" är också en fin låt förövrigt. Jag lyssnar på skivan "Love" av The Beatles. (Skivan är utgiven i nutid). Det är massvis ihopmixade Beatles-låtar på den. Det är väldigt intressant att lyssna på faktiskt. Föresten jag har läst ut den förut så jättesvåra boken som vi fick på Engelskan "The Giver". Den var inte så svår trots allt när man hade kommit in i historien lite mer. Den var till och med riktigt bra, när man förstod lite mer vad den handlade om. Lite sorglig var den allt också. 
     Det här blev visst ett väldigt långt blogginlägg för att vara mig. Brukar ju inte orka skriva så långa. Jag vet inte, men kanske är det så att folk tycker att bloggen blir mer intressant med lite längre inlägg, så jag ska nog försöka skriva lite längre. Fast nu kommer jag faktiskt inte på något mer att skriva för närvarandet. Så hejdå och på återskrivande!:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0