Förändring eller inte förändring på saker och ting

Förändringar är bra tycker jag. Till exempel när vädret förändras från regnigt till soligt. Det är också bra för att vi alla behöver förändring. Vi kan inte hela tiden gå omkring i samma gamla rutiner och vanor. Något nytt behövs hela tiden, något spännande eller inspirerande. Ja, förändring är viktigt.

Till exempel när jag hade gått i skolan nu några veckor i rad med nästan exakt samma rutiner så åkte jag till Kim och bröt rutinerna. Jag tror att det är viktigt att göra något roligt i mellan åt också. Inte bara gå i samma mönster jämt, då blir allt så tråkigt till slut.

Det finns så mycket att säga om förändring. Man förändras ju hela tiden. Man kan ändra åsikter, se någonting på ett annat sätt, upptäcka att sitt utseende har förändrats till det bättre.

Till exempel nu när jag hade varit blond i många år och så i höstas färgade jag håret brunt. Så blev det en stor förändring för mitt utseende. Det är klart att det blir, men man får liksom en annan synn på sig själv om man trivs bättre i till exempel brunt hår än blont hår. Jag menar, man känner kanske att man trivs i sig själv om man ser ut som man vill, har på sig det man vill och gör så som man vill.

Det är klart det är bra att något gång prova att till exempel byta klädstil för att undersöka hur det känns att klä sig på ett annat sätt eller att prova på något nytt för att se om det är något för en.

Förändring är däremot inte alltid bra. Se bara på melodifestivalen. Förr var det jättemycket typisk schlager, men nu så håller typ schlagern på att försvinna mer och mer tycker jag. Nu gör man mer ytligare låtar (det gjorde man säkert förr också). Såklart är inte alla låtar ytliga "radiohitslåtar" som finns med på radio ett tag och sen försvinner. Fast många är det. Och det tycker jag är synn. Det är ju ändå schlager det ska vara i schlagerfestivalen. Så jag tycker att man borde bevara den musikstilen mer och kanske inte ha med musikstilar och låtar som inte alls passar in.
Såklart tycker jag att många av låtarna som inte är schlager är sjukt bra, jag kan ju inte säga att de är dåliga. Det är bara det att det är synn att förstöra musikstilen.
Det är samma sak som att vi alltid "måste" skicka ett bidrag på engelska. Varför inte bryta det mönstret och skicka något på svenska någon gång. Just för att sticka ut. Jag menar en del andra sjunger ju på sinna språk så varför skulle inte Sverige kunna göra det. Haha, det här ska jag säga som fullkomligt äslskar engelska och låtar på engelska! Det är ändå så att vi borde bryta saker som håller på att bli ett evigt mönster.

Däremot tycker jag att utveckling i musik i allmänhet är intressant. Jag menar det är stor skillnad på vad man kan göra med musiken idag jämfört med på 50-talet. Det är riktigt coolt! Så det är jag absolut inte i mot. Därimot gillar jag ju inte teckno och sådant där nytt så mycket, men en del låtar går bra även med sådant. Det är intressant i vilket fall som hälst.

Förändring i ens närhet är väldigt viktig. Till exempel om man inte mår bra av att vara med vissa personer så är det bättre att bryta. Då känner man verkligen skillnad på den negativa energin som förut var med en och på den nya possitiva energin som kommer in i en.

Sammanfattningsvis kan jag nog ändå säga att jag tycker att förändring är bra. Man mår bra av förändring. Även om all förändring inte alltid känns bra i början så brukar det ändå oftast leda till något bra i slutändan (inte alltid såklart, men ofta).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0