Siffror

Siffror är någonting som påverkar mig väldigt mycket. Jag håller jämt på med numrologi (tror jag att det heter) Jag räknar siffror nästan hela tiden(går lite i perioder) och kommer på sammband och sådant.

Jag har jättebra sifferminne så om någon säger sitt telefonnummer så kommer jag oftast ihåg det med en gång. Så jag kan komma ihåg det ett tag, men jag måste ju såklart skriva upp det ändå för att inte glömma bort det. Jag har även bra minne när det gäller när till exempel artister är födda och vilket datum det var då de föddes och sådant.

Mitt turtal är nummer nio. Det är för att nior förföljer mig. Det finns alltid en nia i slutänden. Till exempel så är jag nummer nio på klasslistan och går i ES09.
Nio är även ett speciellt tal för att det verkar som om John Lennon var fachinerad av det talet också, och då kan man tänka på det och det gör mig lite glad.

Jag gillar siffror, men jag gillar absolut inte matte. Matte är jobbigt så mycket olika sätt man ska göra saker och ting på och jag förstår inte alls mycket. Däremot bara siffror är bra. Jag gillar siffror väldigt mycket.


Jag hittade ingen bättre bild på någon siffra just nu. Det hade varit kul om jag hade tagit kort på en nia istället för en fyra då, men då bilden togs var fyra ett mer fachinerande tal än nio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0