Sorg

Det finns så mycket olika typer av sorg. Man kan känn sorg för någon eller att man har misst någon. Man kan även ha en sorg i livet. Till exempel jag har en sorg över att jag föddes med ett funktionshinder. Det sorgliga med sorger är att man i stort sett tvingas leva med dem.

Sorg kan även vara för mig om man har en dröm om någon som man vet aldrig kommer att gå i uppfyllelse. Till exempel om man har en dröm om att bli skådis, och så förstår man att man inte kan bli det för att man är för obegåvad då har man ju en sorg över det.

Just nu så har jag ändå rätt så bra hopp om frammtiden och känner ingen speciell sorg för vad jag ska jobba med och sådant.

Sorg är jobbigt att känna, särskillt när sorgen i många fall övergår till ångest. Ångest också en stark och jobbig kännsla.

Saknad är jobbigt, ibland kan man känna så mycket saknad över någon så att man blir leden och sorgsen.


Denna bilden har inte så mycket med saknad att göra, men solen går ner på ett så finnt och sorgset sätt bakom byggnaderna.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Helt rätt, bra skrivet:)

2011-03-02 @ 21:35:40
URL: http://wellemanchibli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0